2009. január 6., kedd

Önkéntes véradó...

Furán aludtam az éjjel, de alapvetően nyugodtan ébredtem, felkészülve minden szörnyűségre. Komótosan készülődtem, majd néhány perccel 10 óra előtt megérkeztem a rendelőbe. Felvették az adataimat, nem volt idő megrettenni sem. Egyébként nem is volt miért! Barátságos színek, otthonos környezet, nyugodt emberek.
Találkozok az orvosommal. Bemutatkozás. Utoljára? Úgy négy éve, az ügyeleten.
Azt hiszem, hogy a fogorvosoknak olyan sztorit hallgatni, ami arról szól, hogy valaki nem szeret fogászatra járni, az olyan lehet, mint amikor tőlünk a TV-beli felbukkanásunk időpontját kérdezik.
Tüzetes állapotfelmérés után szembesült(ünk) fogaim tényleges állapotával. Végül is nem ért nagy csalódás, sőt, bizonyos szempontból rosszabbra számítottam. Egy nagyon durva helyzeten kívül nincs nagy baj, néhány apróbb lyuk, de szerintem az gyerekjáték lesz már, ha ezt a durva lyukat elrendezzük. Két fogat érint, és közötte már elkezdett benőni az íny. A megoldás elég összetett, és ha sikerül, elképzelhető, hogy nem kell kihúzni a leghátsó fogat. Gyökérkezelni kell, meg a korona szó is előkerült, ez még messzebb van, most a gyökérkezelésre koncentráltam. Megnyugtatott, hogy nem fog fájni, és tényleg. Nem nagyon fájt, ha mégis, azonnal megállt. De ez ritkán volt, és annyira nem is volt kellemetlen.
Aztán következett az a rész, amiről a bejegyzés a címét kapta:
Útban volt az íny a fogaim között, így azt el kellett tüntetni onnan. Kiégették, de ez nem volt túl egyszerű, mivel vérzett, és nem nagyon akart csillapodni. Egyébként ez nem volt egy kellemes dolog, de biztos lesz ez még így mással is...
Aztán konzultáltak az egyik vezető orvossal, és amikor felvázolták a helyzetet, akkor pár pillanatig egy House epizódban éreztem magam. Legalábbis az elhangzott szavak többségét ott hallottam legutóbb... :-)
Egyébként nagyon pozitív volt, hogy nem a probléma (vérzés) tényének ismételgetése történt kezelés közben, hanem a megoldás keresésének nyugtató hangulata uralkodott a környéken.
Végül egy ideiglenes tömés akadályozza meg, hogy az íny visszajusson a lyukba, illetve egyben megtörténik a gyökér idegeinek elpusztítása is.
Következő időpont csütörtök, 11 óra.

5 megjegyzés:

  1. Jaj, az íny kiégetése nagyon-nagyon rosszul hangzik, de tényleg pozitívnak tűnik a végkicsengés! :) Remélem februárban már csak röhögsz rajta egy sör mellett hehe
    Tényleg, mikor végzel a vizsgáiddal? Én valszeg 21-én, ami eszméletlen, ilyen még nem volt... :D

    VálaszTörlés
  2. Már most is csak nevetek rajta, kíváncsi vagyok mi lesz holnap.
    Az utolsó vizsgám hétfőn, 12-én lesz, és nekem sem volt még ilyen. :-)

    VálaszTörlés
  3. 12-én??? wow, te mázlista!! :)))
    (az enyém 21-én is szigorlat... ráadásul a "kedvencemnél" - sztem tudod ki az hehehe)

    VálaszTörlés
  4. Kitartás, hamar elmegy az a pár nap! Aztán iszunk! :-) Egyébként köszi, hogy reklámozod a blogot az oldaladon, nem gondoltam volna... :-)

    VálaszTörlés
  5. "hamar elmegy az a pár nap" - na ez az és még nem állok sehol :P na mind1, tudom h túlélem, de akkor is elegem van :S

    VálaszTörlés